סיפורי הצלחה

לופה

לופה, הוצאת הספרים האישית הראשונה בישראל, נוסדה בשנת 2006 ומתמחה בהפקת ספרים אישיים במגוון רחב החל מאלבומי תמונות דיגיטליים ועד יומני מסע וסיפורי חיים. 
 
עופר ויורם רוזנבאום, הבעלים ומנכ"לים משותפים של לופה, הם יזמים שעסקו שנים רבות בתחום השיווק ושירות לקוחות, ואינם באים כלל מעולם הדפוס. בזכות המהפכה הדיגיטלית ועולם האינטרנט שהולך ומתרחב, הם חשבו על הרעיון של ספר תמונות אישי שרותם את אמצעי הייצור הדיגיטליים לחזון העסקי שלהם.
 
ספר התמונות האישי הושק יחד עם HP אינדיגו בספטמבר 2006, ולופה הייתה החברה הראשונה שהציעה מוצר זה ונחשבת פורצת דרך, כחברה שייסדה את הנישה בישראל. ההצלחה הרבה שלה זוכה המוצר של לופה ממחישה את ההזדמנות העסקית האדירה גם של HP אינדיגו בתחום הפוטו. לופה מדפיסה את הספרים באמצעות דפוס פפירוס, שמדפיסה באיכות גבוהה מאוד ומחזקת את המוניטין הטוב של שתי החברות השותפות (www.papirus.co.il).

 
"כאשר תרנו אחרי פתרון, בדקנו מכונות דפוס רבות ומצאנו שהמכונות של HP אינדיגו עולות על כל המתחרות. העובדה שגם HP אינדיגו מחויבת מאוד לתחום חדשני זה – ומעמידה לשם כך צוותי עבודה בתחומי השיווק והפיתוח – מסייעת לנו למקסם את התוצאה עבור לקוחותינו. השילוב בין האיכות הגבוהה של המכונה לבין המקצועיות של לופה בתחומה, מביא לתוצאות מרהיבות וללקוחות מרוצים" אומר יורם רוזנבאום. 
 
ההתחלה לא הייתה קלה. מייסדי החברה רצו ללכת בשיתוף פעולה עם חברות מסחריות קיימות, אבל כל מנהלי החברות הללו, שהתלהבו באופן עקרוני מהרעיון, לא חשבו שיש לו פוטנציאל מסחרי. אי לכך הם החליטו להרים את
הפרויקט בכוחות עצמם. מנהלת השיווק של חברת HP אינדיגו, זיהתה את הפוטנציאל העסקי האדיר הגלום ברעיון ועודדה אותם להמשיך בתוכניתם.
 
החזון של לופה הוא חווית לקוח כוללת. רצונותיו של הלקוח ושביעות הרצון המלאה שלו מהתוצאה הסופית עומדים במרכז העשייה. לופה מלווה את הלקוח משלב העריכה ועד לשלב קבלת המוצר. לופה גם מציעה קורס לצילום באתר ועורכת סמינרים ללקוחות בנושא עריכת ספרים.
 
לופה רואה עצמה כמובילת שוק ומברכת על התחרות בענף. "תחרות היא דבר טוב שכן לתחום זה יש פוטנציאל אדיר. ככל שייכנסו יותר שחקנים שיפעלו בצורה איכותית והגונה, כך יהיה טוב יותר לעולם הפוטו, שיכול רק להרוויח ולצמוח כתוצאה מתחרות זו", אומר יורם רוזנבאום. "מכונת דפוס טובה ואיכותית היא חשובה ביותר, אך היא אינה כל הפתרון. ככל שהשחקנים בענף יקפידו על הפקת תוצאה מירבית מהציוד של אינדיגו, כך יגבר האמון של הציבור הרחב בפיתרון של דפוס דיגיטלי והשוק יצמח. לקוח שמתנסה בפעם הראשונה ומרוצה מהתוצאה יחזור שוב ויעודד אנשים נוספים להתנסות במוצר", מוסיף יורם.
 
ייחוד נוסף של לופה הוא שלקוח שאינו מרוצה מהספר שהופק מכל סיבה שהיא, יכול לקבל את כספו בחזרה. זו גישה חדשנית שמחייבת מאוד את לופה, אך גם מייצגת את האמון המלא של החברה במוצרים שהיא מספקת. החברה שמה דגש רב בעולם הפוטו, לומדת את השוק וצרכיו, משקיעה ובודקת כל הזמן מה הם צרכי הלקוחות ולאילו שירותים נוספים הם זקוקים.

 
לופה זכתה בפרס העסקים הקטנים של ידיעות אחרונות ואורנג' בשנת 2007, ויורם ועופר רוזנבאום, הוכתרו בתואר אנשי השיווק של החודש בחודש אפריל 2008 על ידי איגוד השיווק הישראלי (בשמו הקודם איגוד המפרסמים בישראל). בתואר זה הוכתרו בחודשים האחרונים חברות גדולות כמו נביעות, ערוץ 10 ודפי זהב, כך שלופה בהחלט משחקת במגרש של הגדולים.
 
המוצר של לופה אינו מיועד ללקוחות פרטיים בלבד. לופה מונה בין לקוחותיה חברות מסחריות, מוסדות הנצחה וגופים ממשלתיים, המעונינים לתעד אירועים מסוימים, וגם צלמים המשתמשים בספרים שלה כדי להציג את הפורטפוליו שלהם.
 
קצת מספרים על לופה:

·     250,000 הורדות תוכנה. 
·     1,000,000 איש דפדפו בספרי לופה. 
·     מעל 1,000,000 תמונות מודפסות בתוך ספרי לופה מדי חודש. 
·     1,500,000 ₪ הושקעו בתשתיות שירות ומחשוב. 
·     2,400,000 ₪ הושקעו בשיווק בשנה וחצי הראשונה לפעילות.

 

הבהרה: המידע המופיע בסיפורי הלקוחות מובא מטעם הלקוחות והינו באחריותם בלבד
1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו