מאמרים

תעשייה שנכתבת מחדש

ענף ההוצאה לאור נכנס לעידן מלהיב ודינמי עם מגוון רחב של הזדמנויות

ענף ההוצאה לאור נכנס לעידן מלהיב ודינמי עם מגוון רחב של הזדמנויות עבור מוציאים לאור וספקי שירותי דפוס. האפשרויות לא נעצרות בתחומי ההוצאה לאור המסורתית.

 "אנו עדים למפגש מרתק בין הוצאה לאור לבין שיווק", אומר פול רנדל מנהל שיווק אזורי בתחום השיווק הישיר והוצאה לאור בחברת HP בבריטניה."דפוס דיגיטלי מעצים את התוכן של כתבי העת והקטלוגים באמצעות שימוש במידע על המנויים והלקוחות, כך שניתן לבחור בתוכן המתאים ואפילו להפוך את ההודעות לפרסונאליות. בהדפסה של ספרים, הדפסה דיגיטלית פירושה שאין יותר ריצת הדפסה מינימלית שתבטיח רווחיות, והספרים אף פעם לא אוזלים", אומר רנדל.

קריאה להוצאות לאור

מדוע מוציאים לאור וספקים של שירותי דפוס צריכים לקחת את הדפוס הדיגיטלי ברצינות? פשוט מכיוון שהמהפכה בעולם ההוצאה לאור כבר יצאה לדרך: השוק עבור ספרים המודפסים בדפוס דיגיטלי צפוי לצמוח מ- 83 מיליארד עמודים בשנת 2012 ל- 151 מיליארד עמודים בשנת 2014. קצב צמיחה זה צפוי להוביל לכך ש- 28% מכלל הספרים המודפסים יהיו ספרים המודפסים בדפוס דיגיטלי בשנת 2016, לעומת 17% בשנת 2011. התועלת עבור ההוצאות לאור היא עצומה, אולם השינוי שנדרש בדרך החשיבה זהה לזה שהיה בשוק הדפוס המסחרי והפורמט הרחב בשני העשורים האחרונים.

 "היתרון הראשון של המוציאים לאור הוא הסיכון המופחת", מסביר רנדל. "הדפסת ספרים מחייבת השקעה גדולה מצד המוציאים לאור, ובממוצע קיימת החזרה של כ- 30% מהספרים. אלה מאוחסנים במחסן במשך שנתיים לפני שהם ממוחזרים או נגרסים בסופו של דבר.

 "יתרון גדול נוסף הוא שההוצאות לאור יכולות להדפיס שוב במהירות ובאופן משתלם ספרים שהודפסו בעבר, ואינם זמינים כעת בחנויות. ספרים לא יאזלו עוד מהחנויות", מוסיף רנדל. "כאשר מבינים שרשימות ספרים אלה כוללות למעשה כ-90% מנכסי ההוצאה לאור, הדפוס הדיגיטלי הופך לפתרון מתאים ביותר".
 דפוס דיגיטלי פירושו שניתן לשלוט באורך ריצת ההדפסה, ולהוציא לשוק את כמות הספרים העונה בדיוק על הדרישה, אך לא במספר רב מדי המצריך אחסנה. הדפסה חוזרת הופכת קלה ומהירה, והיא נטולת סיכונים בהשוואה לדפוס אופסט.

"הוצאה לאור של ספר חדש בלא דאגה להקצאת תקציב עבור הובלה ואחסנה של ספרים שלא נמכרו, הינה יתרון שקוסם מאוד להוצאות לאור", אומר רנדל. "יתרון זה, בשילוב עם היכולות המתקדמות של מכונות הדפוס החדשות של HP אינדיגו, מאפשר לספקי שירותי דפוס להציע ללקוחותיהם צבע באיכות גבוהה, מגוון רחב יותר של מצעי הדפסה, זמן הפקה קצר יותר ומחירים תחרותיים ומשתלמים יותר".

דיוור ישיר, הדפסת קטלוגים וחשבוניות לקידום עסקאות (Trans-Promo)

מכונות הדפוס שמשמשות להדפסת ספרים יכולות לשמש גם להפקת קטלוגים בעלי ערך מוסף ודיוור ישיר, ובכך מאפשרים לספקי שירותי הדפוס להפיק את המיטב ממכונות הדפוס שלהם ולחדור לשווקים חדשים.

"קיימות חברות שיווק גדולות שבבעלותן בתי דפוס, והן פיתחו בעצמן את מערכות ונתוני ה- CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות) שלהן. הן משתמשות במערכת זו בשילוב עם מכונות הדפוס הדיגיטלי של HP אינדיגו", מסביר רנדל.

 חשבוניות לקידום עסקאות (Trans-promo) שמשלבות פרסום, הצעות שיווקיות וקופונים שהותאמו ללקוחות, מהוות דרך משתלמת וחדשנית לבניית קשרי לקוחות תוך הפיכת מסמכים וחשבוניות לאמצעים ליצירת רווח.
 
"הדפוס הדיגיטלי מציע לבתי הוצאה לאור אפשרויות רבות ומתקדמות, ו- HP מציעה מגוון רחב של פתרונות ומוצרים עבור יישומים שונים כמו הוצאה לאור, הפקת קטלוגים וחשבוניות לקידום עסקאות", מסכם רנדל.

 

 * מאמר זה הינו תרגום של כתבה שפורסמה בכתב העת Graphix באוגוסט 2012.

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו