מאמרים

שינוי – פתח לכישלון או להזדמנות?

מאת מייק פרארי

שינוי מביא עימו באופן טבעי חוסר ודאות. תגובתנו לשינוי היא זו שמכריעה בסופו של דבר: האם אנו מאפשרים לשינוי להשתלט עלינו ולשתק אותנו? או שמה שאנחנו רואים את דרכנו ולומדים כיצד למנף את ההזדמנות שהשינוי מביא עימו?

ברצוני לדבר על השינוי שהגיע לשוק התוויות והאריזות כערוץ תקשורת חשוב. כתוצאה מכך, תפקידם של אנשי שיווק וספקי שירותי הדפסה משתנה. כדי להבין את השינוי בתחום האריזות, ברצוני לנתח את זה מנקודת המבט של הקונה / הצרכן ומה משמעות הדבר עבור מותגים ובעלי בתי דפוס.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הגישה שלי בתעשיית האריזות הייתה מאז ומתמיד להתייחס לאריזת המותג על ידי התמקדות בצרכן. אחרי הכול, "הצרכן הוא הבוס" הייתה המנטרה שעל פיה חייתי בחברת פרוקטור אנד גאמבל. החברה היא בת 178 שנים, מה שהופך אותו לאחת מחמש החברות הוותיקות בארה"ב וחברת מוצרי הצריכה הגדולה ביותר בעולם עם היצע גדול של מותגים המועדפים על הצרכנים ברחבי העולם. ההצלחה מבוססת על ההבנה העמוקה של צרכי הצרכן ועל חידוש מותגים אהובים.

אם נשתמש בדוגמה זו וניישם אותה על תעשיית האריזות, ההתחלה והסוף טמונים בהבנת הצרכן.

הצרכנים אינם קבוצה סטטית, הם לא בהכרח בעלי אותם צרכים ברחבי העולם, למרות שכולם אכן מגיבים לכמה אלמנטים משותפים. דוגמה אחת היא התגובה לסמארטפונים. התפוצה הרחבה בעולם של סמארטפונים מאפשרת לצרכנים להיות כל הזמן באינטרנט בזמן שהם בתנועה. כתוצאה מכך, הצרכנים משתנים במהירות כשהם יוצרים הרגלים חדשים בתגובה לטכנולוגיה. הצרכנים נמצאים בשליטה בזמן שהם מתבטאים בערוצי המדיה החברתית ודנים בכל נושא, החל מהפוליטיקה ועד להעדפות המותג. הם נהנים להתחבר למותגים המספקים רלוונטיות לקהילתם.

המותגים עומדים כעת בפני אתגרים חדשים לאור העובדה שבפני הצרכן עומדים מספר נתיבים לבחירתו בעת ניווט מסע הקניות שלו. הדרך לרכישה יכולה להיות דרך חנויות קמעונאיות, באינטרנט, מהמדיה החברתית או בטלפון. ערוצי המכירות הללו אינם תלויים בדרך כלל זה בזה. קמעונאות רב-ערוצית פירושה שעל משווקי מותגים להיות נוכחים במספר מקומות כדי לשרת את הצרכן בדרכים רלוונטיות שירתקו את תשומת לבו. ההזדמנות הגדולה למשווקי מותגים היא ליצור חווית לקוח חלקה, חדשנית ואחידה בערוצים אלה (מדפי המרכולים, קניות באינטרנט, מדיה חברתית).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שילוב ערוצי המכירה נמצא בתחילת הדרך ונתפס בעיני רבים כשלב ההתפתחותי הבא בתחום הקמעונאות. הדפסת אריזות דיגיטלית פותחת אפשרויות חדשות כדי לסייע למשווקים לסגור את הפער הזה. מותגים מסוימים מתחילים לשקול קמפיינים שלא היו אפשריים בעבר, ויוצרים את אפקט ה"וואו". קיימים לא מעט סיפורי לקוחות על כך ממקומות שונים ברחבי העולם. המותגים שממשיכים להיות המומים מהשינויים המתרחשים בעולם ומאתגרי השיווק החדשים, ממשיכים באסטרטגיה של ייצור המוני. מותגים אלה יאבדו את הקשר עם הצרכנים ויפסיקו להיות רלוונטיים. 

התפקיד המשתנה של ספק שירותי ההדפסה הינו להבטיח שהוא משקיע ומרחיב את יכולותיו כדי לענות על הצרכים המשתנים של הצרכנים. משמעות הדבר היא שספק שירותי ההדפסה צריך לשדרג את האסטרטגיה העסקית שלו. אפשרות טובה היא להתמקד בעבודה משותפת עם מותגים כדי להראות "מה אפשרי" בעידן הדיגיטלי.
 
אודות מחבר המאמר
מייק פרארי הוא המייסד של חברת Ferrari Innovation Solutions,llc ויועץ בתחום אריזות מותג. מייק פרש לאחר 32 שנות עבודה בחברת פרוקטר אנד גמבל, ומקדיש זמנו לחינוך, הדרכה והשראה לאלה בענף האריזות – ענף שנמצא במגמת צמיחה מתמדת. 

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו