מאמרים

מינוף גלילים צרים

מאת רנדי פאריש, מחברת Fasson Roll, צפון אמריקה

בתי דפוס להדפסת תוויות שמתכננים להרחיב את פעילותם לתחום האריזות הגמישות, יוכלו לתת מענה להדפסה של ריצות קצרות, לעבור בקלות מעבודת הדפסה אחת לאחרת, ולנהל מועדי אספקה קצרים יותר . 

מראה חדשני של תוויות ואריזות משפיע באופן הולך וגובר על צרכנים בעת קבלת החלטות רכישה בחנויות. על פי פדרציית הקמעונאים הארצית בארה"ב,  האריזה היא מבדל בעל חשיבות מרכזית במוצרים, כאשר בין %70% - 50 מהחלטות הרכישה נעשות למעשה בחנות עצמה, מול מדפי המוצרים.

בין אם זהו מותג לאומי או מותג פרטי, זו החלטה שנעשית תוך שניות. מספר שניות הן הזמן שצרכנים מקדישים להחלטה איזה מוצר לרכוש. השורה התחתונה היא שהחברות צריכות לבדל את מוצריהן על המדף באמצעות נוכחות מוצג יוצאת דופן ובולטת . 

אריזות גמישות מספקות את הנוחות המוכתבת על ידי סגנון החיים המהיר של היום. אריזות גמישות מאפשרות שימוש במגוון רחב של חומרים, ויוצרות את זיהוי המותג שבעלי המותג מעוניינים בו ולקוחות בוטחים בו. למעשה, אריזות קלות, שניתנות להדפסה וציפוי למינציה מציעות גיוון ופונקציונאליות שהופכות אותן לפתרון המתאים ביותר עבור שוק הגלילים הצרים . 

תפקידו של בית דפוס המדפיס בגלילים צרים

מגוון מוצרים, מהירות הגעת המוצרים לשוק, ודרישה הולכת וגוברת לריצות קצרות, הם הגורמים העיקריים להזדמנויות בתחום הגלילים הצרים. בתי דפוס שמדפיסים בגלילים צרים יכולים להדפיס כמויות קטנות יותר של אריזות גמישות בעלות תחרותית ביותר, ובכך לאפשר ליצרן קטן להתחרות באריזות ובגרפיקה של יצרן גדול, ולהציב אתגר שווה מבחינת המשיכה של המוצר על המדף. דוגמיות, ריצות קצרות של מוצרים חדשים, אריזות שנתלשות, או פרסונליזציה של מוצרים להפצה על פי אזורים, מתאימים כולם לאופיים החדשני של בתי הדפוס התעשייתיים היום. 

בחירת האריזה
מנהלי מותג עושים שימוש באריזות גמישות כדי לרענן ולהפיח חיים בדימוי המוצר. טעמים חדשים, עיצובים שמושכים את העין, ואריזות נוחות לשימוש תורמים רבות לכוח המשיכה של המוצר; חנויות משתמשות במותג אחד כדי למלא בו את כול המדפים , מהעליון ועד לתחתון . 

גורמים רבים משפיעים על תהליך בחירת האריזה, אשר מתחיל בהערכת צרכי השוק. חשוב ביותר לזהות מה צריך לארוז ומהי נקודת הפתיחה שלו אצל הצרכנים: מותג פר , טי מוצרים מיוחדים שנועדו לקידום מכירות, השקה למטרת מבחן שוק, מוצרים שנועדו לשוק היופי והטיפוח, דוגמיות, מוצרים יבשים/ באבקה, קפה, מאכלים מיוחדים או אזוריים וכו . '

מגוון מוצרים או הרחבות קו מוצרים הן הזדמנות למתן מענה לצרכים המשתנים במהירות של סגנון החיים כיום. היום ממלאים הכול באריזות ניידות: ממזוודות ועד למכוניות וחדרי מלון. מדובר באריזות קלות, ארוזות בנפרד, או שניתנות לתלישה והפרדה. חטיפים בודדים במנות נוחות, חטיפי אנרגיה באריזות אטומות, תערובות שתייה לערבוב במים, דוגמיות שמפו לנסיעות, תוספי מזון, ואפילו מזון לבעלי חיים, יכולים כולם להיות באריזות גמישות . 

שימור והגנה
טכנולוגיית האריזות הגמישות השתפרה רבות במטרה לאפשר מבנים טובים יותר שניתן להתאימם לדרישות הספציפיות של מגוון רחב של יישומי אריזות. קיימת גם דרישה גוברת והולכת לאריזה פחותה, כמו ביטול קרטונים יחידים, ועל כך אריזות גמישות מסוגלות לספק מענה. ממוצרים חדשים ועד להרחבת קו מוצרים, הפצת המוצרים דוחפת את בעלי המותגים להגביר את המהירות שבה הם מוציאים מוצרים לשוק. זה מלווה בקריאה לזמני אספקה קצרים יותר וריצות קצרות, שלכל אלה בעלי בתי דפוס המפיקים אריזות גמישות וגלילים צרים יכולים לתת מענה . 
כמעט כל מגזר תעשייתי עושה שימוש באריזות גמישות, שיכולות לשמור מוצרים ולהגן עליהם, ובה בעת, גם לתת מענה לדרישה הגוברת והולכת לעיצוב אריזה חדשני, בעיקר במגזר הקמעונאי. החלק החיצוני מתוכנן כדי להציג לראווה את העיצוב הגראפי החדשני, שהינו חובה בתנאי השוק של היום, חומרי הציפוי הפנימיים מונעים חדירה או יציאה של חומרים זרים, גזים, ריחות או חומרים כימים. 

במקרים מסוימים, יצרנים מקדישים מאמצים מיוחדים באריזה מחדש של מוצריהם הקיימים למטרת נוחות משופרת, מכירה מחדש ובטיחות, במקום לשנות את המוצר עצמו.

מאריזות פאוץ ' לחומרים באבקה כמו מרקים או תערובות לשתייה, ועד לאריזות פאוץ' בפילם באטימות אופטימאלית עבור תחליבים ומגבונים, קיים מגוון רחב של מוצרי אריזות גמישות עבור כל סוגי השווקים והיישומים.  
 

 

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו