מאמרים

מגמות בשיווק רב ערוצי

כיום, יותר מבעבר, המדיה הופכת להיות מבוססת דפוס, טלפונים ניידים ואינטרנט. אנשי שיווק ובעלי מותגים מחפשים אחר ספקים שמסוגלים לספק קמפיינים רבי ערוצים כדי להגיע לקהלים רחבים יותר. כתוצאה מדרישה זו, חשוב ביותר שספקי שירותי דפוס ישקלו ויעריכו את היתרונות של  הצעת שירותי שיווק רב ערוצי ללקוחותיהם (cross-media). 

טכנולוגיית שיווק רב ערוצי ומידע משתנה מאפשרת לספקי שירותי דפוס לסייע ללקוחותיהם לבנות, להפיץ ולבצע מעקב אחר הקמפיינים שלהם באינטרנט, בטלפונים הניידים ובדפוס. ספקי שירותי דפוס שמציעים שירותים אלה רק מוסיפים גורם מבדל נוסף בשוק תחרותי מאוד ופותחים אפיקים חדשים להכנסות נוספות. 

הצעות נוכחיות בשוק 
מאחר ושיווק רב ערוצי מוצע במספר ערוצים, לא ניתן להציע שירות זה באמצעות טכנולוגיית דפוס בלבד. ספקי שירותי דפוס רואים עלייה בשיווק בטלפונים ניידים, ו-80% מהספקים שהשתתפו בסקר מציעים סוג כלשהו של טכנולוגיית ברקודים ללקוחותיהם. 70% מהספקים שמציעים שירותי שיווק רב ערוצי הציעו ללקוחותיהם שימוש ב- URL פרסונלי שבו משתמשים רבות בקמפיינים של דיוור ישיר. 

46% מהספקים הציעו ללקוחותיהם להשתמש בהודעות SMS ו- .MMS השילוב של טכנולוגיות אלה יחד עם דפוס מאפשר להגדיל את נפחי ההדפסה של הדפוס הדיגיטלי. נפח הדפוס צמח בממוצע ב- 13% בעקבות ההוספה של טכנולוגיות ושירותי שיווק רב ערוצי. 

ספקי שירותי דפוס (Print service providers  או PSPs) הופכים אט אט לספקי שירותי שיווק (marketing service providers או MSPs). לוקח זמן למצוא ולהטמיע תוכנות לשיווק רב ערוצי (cross-media), להכשיר עובדים ונציגי מכירות ולבנות מאגר לקוחות. נראה כי ספקי שירותי דפוס רבים מתקשים להתמודד עם המעבר. אחד הצעדים המומלצים הינו פיתוח מודלים עסקיים חדשים לשיווק רב ערוצי, אולם חשוב גם לפתח אסטרטגיה שמבטיחה השקה מוצלחת של שירותים חדשים אלה.  

הוספת ערוצי מדיה ושירותים נלווים חדשים אינה משימה קלה. המעבר מחברה המספקת חומר מודפס לחברה המספקת שירותי דפוס, שירותים מקוונים ושירותי מדיה חברתית מצריך שינויים גדולים במודלים עסקיים קיימים. ההשקעה בהטמעת הטכנולוגיה, הכשרת העובדים וחינוך הלקוחות תניב תוצאות בטווח הארוך. 

על מנת להעריך את קצב האימוץ של שירותי שיווק רב ערוצי בקרב ספקי שירותי הדפוס ועל מנת לזהות כיצד להגדיל את נתח שירותים אלה, ערכה חברת InfoTrends  סקר בקרב הקוראים של המגזינים Printing Impressions ו- In-plant Graphics. הסקר שנערך בספטמבר 2013, כלל 99 ספקי דפוס עצמאיים ו- 43 שפועלים במסגרת חברות. 

הממצאים העיקריים שעלו בסקר: 

  •    קיים עניין הולך וגובר בשיווק רב ערוצי. 
     
  •     57% מספקי שירותי הדפוס כבר מציעים או מתכוונים להציע שירותי שיווק רב ערוצי בשנה הקרובה. 
     
  •     קיימת מגמה לאמץ וליישם יותר פתרונות מידע משתנה מאשר פתרונות שיווק רב ערוצי. 
     
  •     ספקי שירותי דפוס שאינם מציעים שירותי שיווק רב ערוצי או מידע משתנה התקשו להבין כיצד שירותים אלה משתלבים במודל העסקי הקיים שלהם. 
     
  •     קיימת בקרבם גם הדעה כי לקוחות אינם זקוקים או מביעים עניין בשירותים אלה. 
     
  •     האתגרים ביישום שיווק רב ערוצי הינם עלות ההטמעה, שינוי הלך הרוח בחברה משירותי דפוס לשירותי שיווק, הכשרת העובדים וחוסר ידע בנוגע לאפשרויות שמצעיות המערכות השונות. 
     
  •     59% מספקי שירותי הדפוס אמרו כי היתרון הגדול ביותר מהצעת שירותים אלה הינו העלייה ברווחים. יתרונות מרכזיים אחרים כללו בין השאר את היכולת להתרחב לשווקים חדשים ושימור לקוחות גבוה יותר. 
     
  •     קמפיינים שמשלבים דפוס, דוא"ל, דפי נחיתה ( landing pages) באינטרנט או בטלפונים ניידים, ושיווק בטלפון ניידים היו הרווחיים ביותר. 
     
  •     הדפוס נותר המניע החזק ביותר להכנסות בקמפיין שיווק רב ערוצי. 
     
  •     קבצי CSV הינם הפורמט הנפוץ ביותר בקמפיינים של שיווק רב ערוצי ומידע משתנה, אך לא קיים פורמט סטנדרטי אחד. 

    המאמר מבוסס על מחקר של חברת InfoTrends מדצמבר 2013
     

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו