מאמרים

מגמות בשוק הדפסת צילומים באירופה ובכלל

*מאת מונה בל, InfoTrends

 

אמנם שוק הדפסת הצילומים במערב אירופה חווה ירידה בנפח ובהכנסות, אך עדיין, הדפסת צילומים  ממשיכה לייצר חלק משמעותי מהכנסותיהם של ספקי שירותי דפוס רבים. בעוד ששוק ההדפסה הדיגיטלית לצרכן אולי הגיע לשיא מוקדם יותר מהמצופה, אך שיעור הירידה היה נמוך יותר מהצפוי. מאז השיא בשנת 2009, שוק הדפסת הצילומים חווה שיעורי ירידה חד ספרתיים יציבים למדי מדי שנה.

תרשים 1: צפי לנפח הדפסת צילומים באירופה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גורמים לירידה בשוק הדפסת צילומים
צפייה אלטרנטיביות בתמונות, כגון על מסכי מחשב, תישאר המתחרה הגדולה ביותר של הדפוס. צרכנים התרגלו לצפייה בתמונות שלהם באופן מיידי ובחינם, גורם שספקי שירותי דפוס לא יכולים להתחרות בו. שיעור החלפה איטי של מצלמות דיגיטליות, שימוש מוגבר במכשירים ניידים, המספר ההולך וגדל של אוספי תמונות דיגיטליים, והשימוש התכוף במדיה החברתית כפלטפורמה לשיתוף ימשיכו להוות השפעה שלילית על שוק הדפסת הצילומים.  

תרשים 3: הדפסת תמונות על פי מכשיר צילום באירופה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הדיאגרמה מראה כי המצלמה הדיגיטלית תמשיך להיות מכשיר הצילום העיקרי בשימוש הצרכנים גם בשנת 2017. 

למרות גורמים אלה שמעכבים את הצמיחה, השוק ממשיך לייצר הכנסות משמעותיות. מספר גורמים משחקים תפקיד מפתח במניעת ירידה בשיעור משמעותי יותר בשוק הדפסת הצילומים. למזלם של שחקנים בתעשייה, צרכנים רבים עדיין רואים בהדפסה שיטה מועדפת לצפייה, שיתוף ואחסון תמונות. בעוד אתרי רשתות חברתיות וטלפונים ניידים מהווים חסמים להדפסת תמונות, הם בו זמנית מניעים את השוק על ידי הגדלת פעילות הצילום, מה שמגביר בהכרח את הנטייה להדפסה.

המלצות 

עלינו להזכיר לצרכנים מדוע כדאי להם להדפיס. צרכנים זקוקים לתזכורת למה זה חשוב להדפיס את כל התמונות היקרות ביותר שלהם ולא רק כמה נבחרות. 

טכנולוגיה משתנה, אבל ההדפסות יישארו - רוב הצרכנים ימשיכו לגבות את התמונות שלהם על כונן חיצוני ולאחסן תמונות על תקליטורים. מאחר והטכנולוגיה משתנה ומתפתחת כל הזמן, אין לנו שום ערובה לכך שהמכשירים שבהם אנו משתמשים כיום יהיו קיימות בעוד 10 או 20 שנה. 

שמירה קלה בארכיון - אלבומים תמונות וספרי צילום הם דרך קלה ונוחה לאחסון זיכרונות בארכיון, והם אינם הופכים מיושנים או מושפעים על ידי שינויים בטכנולוגיה.

אחסון בטוח - תמונות מודפסות הן דרך נהדרת לגבות את התמונות. מחשבים מתקלקלים, תקליטורים נשרטים, וטלפונים ניידים ומצלמות דיגיטליות הולכים לאיבוד. תמונות מודפסות יכולות, כאשר הן מאוחסנות כראוי, לשרוד אפילו מאה שנים.

תמונות מודפסות הן בעלות ערך סנטימנטלי גדול יותר - בעוד שרוב האנשים פונים לפורמטים אלקטרוניים כדי לחלוק זיכרונות עם חברים ובני משפחה, הרי שאין תחליף לתחושה של תמונה מודפסת ביד. שיתוף תמונות באמצעות דואר אלקטרוני או באתרי מדיה חברתית אינם מהווים כלל תחרות לתחושה של תמונה מודפסת. 

תצוגה בבית - תמונות יכולות להפוך בית למקום ביתי. תמונות יכולות להכניס חיים לחדר ריק, מתמונות על המקרר ועד לתמונות שמוצגות בגאווה ברחבי הבית.

עלינו לעודד את הצרכנים להדפיס את התמונות מייד לאחר הצילום - צרכנים נוטים לדחות את הדפסת התמונות שלהם עד שייצברו מספר מסוים של תמונות או אלבומים שהם רוצים להדפיס בפעם אחת. עם זאת, צרכנים שנוטים להתמהמה, בדרך כלל לא מדפיסים כלל את התמונות שלהם.

איסוף תמונות להדפסה בבת אחת יכול למעשה להפוך, בסופו של דבר למשימה גדולה יותר, שתרתיע  אנשים מההדפסה בכלל. הדפסה בכמויות קטנות יותר ולעתים קרובות יותר היא דרך קלה יותר לניהול התמונות היא גם משאירה את נושא הדפסת התמונות במוחם של הצרכנים.

* הנתונים והמידע לקוחים ומתורגמים ממחקר שפורסם על ידי חברת המחקר והייעוץ InfoTrends

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו