מאמרים

העתיד של שרוולים נמתחים ושרוולים מתכווצים

צריכת התוויות בשרוולים ברחבי העולם צפויה לעמוד על 6,425 מיליון מ"ר בשנת 2014 בערך של כ- 4.4 מיליארד דולר בקירוב*. שוק התוויות בשרוולים צומח בקצב מהיר יותר מאשר שוק התוויות בכללותו, ומייצג נתח צפוי של 12.5% מצריכת התוויות הגלובלית בשנת 2014. צריכת השרוולים בעולם צפויה לעלות בקצב שנתי של ב-5.6% בין השנים 2014 – 2019. 

העלייה בתוויות שרוולים נובעת בעיקר מהיתרונות הברורים של השרוולים, בעיקר בתחום השיווק, זהות המותג והמשיכה שלהם בעיני הצרכנים. הדרישה הגוברת לבקבוקי פלסטיק ומשקלם הנמוך של בקבוקי פלסטיק וזכוכית מהווים גם השפעה חיובית על הדרישה לשרוולים. פיתוחים טכנולוגים חדשים בתהליכי הייצור מביאים לשיפור באיכות השרוולים באופן מתמשך. גורמים אחרים לעלייה הם השפעות כלכליות, דרישת הצרכנים למוצרים נוחים ומגמות בעולם הקמעונות. 

תרשים 1. צריכת תוויות שרוולים ברחבי העולם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התרשים מראה כי נתח השרוולים המתכווצים עומד בשנת 2014 על 74.9%. 

מזון ומשקאות יישארו מגזרי שוק עיקריים לשרוולים
תוויות שרוולים משמשות בעיקר כאריזות למוצרי מזון ומשקאות, אך הן החלו לחלחל גם אל שווקים אחרים. בשנת 2014, נתח השוק הצפוי של שרוולים בשימוש בשוק מזון ומשקאות הינו 85.3%. השרוולים משמשים כיום גם בתעשיית הקוסמטיקה, מוצרי טואלטיקה, מוצרי בריאות, מוצרים לטיפוח הבית ועוד ועוד. 

תרשים 2. צריכת שרוולים על פי מגזר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הצפי היא כי תחול צמיחה בכל המגזרים, אולם הצמיחה הגדולה ביותר תהיה בתחום מוצרי המזון והחלב, ואחריהם משקאות קלים ומוצרים לטיפוח הבית.

יתרונות השרוולים

תוויות משתלמות למיכלים בצורות מורכבות 
היתרון של השרוולים על פני אריזות אחרות הוא שזו השיטה המשתלמת לעיטור מיכלים בצורות מורכבות. הם גם מפחיתים את העובי של מיכלי פלסטיק וזכוכית, מבטלים את הצורך במיכלים צבעוניים ומספקים אפשרויות חדשות לקידום מוצרים. שרוולים מתכווצים עוטפים בקלות קווי מתאר שתוויות דביקות מתקשות לעטוף. בהתחשב בעובדה שהפופולאריות של בקבוקי משקאות מעוגלים יותר נמצאת בצמיחה, זהו יתרון חשוב לשרוולים מתכווצים. 

זהות מוצר
לשרוולים יש יתרון על פני תוויות אחרות בהפיכת מוצר לבולט יותר בעיני הצרכנים. ניתן להשתמש בשרוול במספר דרכים, מכיסוי רק הפקק של המיכל עד לכיסוי מלא של 360 מעלות. האריזה מאפשרת עיצובים צבעוניים ומושכים את העין, ומקום רב יותר לבעלי המותג לתקשר עם הלקוחות. 

יצירת רושם על המדף
במחקר שנערך בשנת 2011 ע"י חברת AC Nielsen, המטרה הייתה להבין מהי העדפת הצרכנים בנושא התוויות. החקר הקיף 800 צרכנים. המחקר אישר את המשיכה וההעדפה של בקבוקים שעטופים בשרוולים מתכווצים. המחקר גם הוכיח ששרוולים מתכווצים יוצרים חיבור תרכני רגשי חזק יותר מתוויות רגילות. 

בעתיד: צורך בשרוולים ידידותיים לסביבה וזולים יותר
ייצור השרוולים התקדם מאוד בעשור האחרון, ונעשו פיתוחים מעניינים ביותר בתחום הקדם-דפוס, חומרים וציוד. בתחום הקדם-דפוס, נעשו פיתוחים בתחום תהליך העיצוב ששיפרו את זמן היציאה לשוק ואיכות השרוול, הגרפיקה והדיו. בתחום הייצור, ישנה התקדמות רבה שמתבטאת במהירות הפקה גבוהה יותר ופחות בזבוז חומר ופסולת. 

פיתוחים עתידיים בתחום השרוולים יתמקדו בפילמים דקים יותר, בעלות נמוכה יותר ורמת כיווץ גדולה יותר. ההעדפה תהיה לפילמים מבוססים על פוליאולפין, בשל צפיפותם הנמוכה והתאמתם הטובה לטכנולוגיית המיחזור. 

הנתונים ותוכן המאמר מבוססים על מחקר של חברת המחקר Smithers Pira 

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו