ימי עיון

קורס לפיתוח עסקי

במסגרת התוכנית לפיתוח עסקי HP Capture, קיימה HP אינדיגו קורס הדרכה לפיתוח עסקי בן יומיים בחודש דצמבר במלון איילנד בנתניה. הקורס התמקד בשני נושאים עיקריים: כישורי מכירת דפוס דיגיטלי ובניית עסק דיגיטלי. בקורס נטלו חלק עשרה לקוחות ומספר עובדים של HP אינדיגו העוסקים בתחום השיווק והמכירות.
 

המרצה היה מר ריצ'ארד פינן, מנכ"ל החברה לייעוץ עסקי Improve Consultacy and Training מבריטניה. ריצ'ארד עובד עם HP אינדיגו מזה 17 שנה, במתן פתרונות פיתוח וייעוץ עסקי לחברה וללקוחותיה בכל רחבי העולם. ריצ'ארד מתמחה במכירות ובשיווק, ומסייע ללקוחות HP אינדיגו לממש את הפוטנציאל העצום הטמון בהצעת הערך של HP אינדיגו, שמתבטאת במעבר מדיון מבוסס-מחיר לעבודת הדפסה, לדיון המבוסס על תשואה להשקעה (ROI).  

אסתר קיאצ'יו, מנהלת ההדרכה של HP אירופה, מעידה כי: "באמצעות היישום של המודלים, כלים והגישות הייחודיות של חברת Improve Consultancy, חברת HP הצליחה להגביר את היעילות של ארגון המכירות והגיעה לתוצאות מעולות, לא רק מבחינת העלייה בהכנסות, אלא גם מבחינת העלייה בכישורי העובדים". 

סימון אדינל, מנהל התוכנית לפיתוח עסקי HP Capture פתח את הקורס בסקירה של התוכנית לפיתוח עסקי וכיצד HP מסייעת ללקוחותיה לפתח את העסק שלהם ולהפיק את המרב ממכונת הדפוס הדיגיטלית שלהם. הוא הציג גם את ארגון Dscoop EMEA, ארגון המשתמשים של HP אינדיגו, שהחל את פעילותו באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה לאחר פעילות מוצלחת בת מספר שנים בצפון אמריקה. לאחר מכן, הוא העביר את השרביט לריצ'ארד פינן שדן בנושאים שלהלן. 

הקורס בנושא "בניית עסק דיגיטלי" התמקד ב: 

  • מעבר מדיון מבוסס-מחיר לדיון מבוסס-ערך
  • פיתוח גישה ממוקדת לקוח עבור צוותי המכירות והשיווק באמצעות הצעת הערך הדיגיטלית של HP אינדיגו
  • הגדרת המרכיבים המרכזיים בתוכנית שיווק אסטרטגית

הקורס בנושא "כישורי מכירת דפוס דיגיטלי" התמקד ב: 

  • הבנת חשיבותם של צרכי הלקוח ובניית ערך
  • הכרת אסטרטגיה וטקטיקות ניהול של תיקי לקוח
  • כיצד לסגור עסקה ביעילות

כל משתתפי הקורס, לקוחות ועובדי HP אינדיגו כאחד, היו מאוד מרוצים מהקורס ואמרו שהוא תרם להם רבות מבחינה מקצועית. הם הוסיפו ואמרו שתכני הקורס היו מאוד רלוונטיים לעבודתם היומיומית והם יצאו חדורי מוטיבציה ליישם את הכלים והמודלים של הקורס בתהליכי העבודה שלהם.
 

HP אינדיגו מתכוונת לקיים קורסים נוספים לפיתוח עסקי עבור לקוחותיה בנושאים כמו הדפסת מידע משתנה, web-to-print ועוד. 
 
ומה חשבו המשתתפים על הקורס? 

"עד הקורס, לא ידעתי שחברת HP אינדיגו מסייעת ללקוחותיה גם בתחום המכירות. תמיד חשבתי שהתמיכה היא בתחום הטכני והגרפי, ולכן הייתה זו הפתעה נעימה. הכנס היה מקצועי, מאתגר ומסקרן והתכנים שלו היו רלוונטיים מאוד לעבודתי. המרצה היה מצוין והעביר את החומר בצורה מרתקת מתובלת בהומור בריטי. האתגר הגדול מבחינתי הוא כיצד ליישם ולהביא לידי ביטוי את נושאי הקורס בעבודתי היומיומית. יש הרבה דברים נפלאים שניתן לעשות עם מכונות הדפוס של HP אינדיגו והייתי שמחה לקורס המשך שיסייע לי ביישום הנלמד בתחום המכירות מול HP אינדיגו". 
שירי רחמים, שיווק ומכירות, דפוס ברעם

 

"הקורס היה מעניין והמרצה היה מקצועי ביותר. הוא ניסח היטב את האתגרים שעומדים כיום בפני בתי דפוס דיגיטלים. המפתח לשינוי הינו למעשה שינוי במיצוב של בתי הדפוס: בית הדפוס הופך מספק-משנה שמפיק עבודות דפוס עבור לקוחותיו, לספק שמגיע ללקוחות הסופיים, יודע לזהות את הצרכים והבעיות שלהם ומציע פתרונות. המרצה הציג שיטת מכירות שמתאימה למכירת מוצרים מורכבים, מאחר והיא מזהה את הצורך של הלקוח, מגדילה אותו ואז מספקת את המענה. זו שיטה שלא ננקטה בעבר בעולם הדפוס, שבו הדיון היה תמיד מבוסס-מחיר, ולכן היה זה מעניין לשמוע כיצד עלינו ליישם שיטה זו אצלנו, בהתבסס על המשאבים עומדים לרשותנו מבחינת אנשי המכירות והשיטות הקיימות. המסקנות שלי מהקורס הן שעלינו למכור בצורה אקטיבית, ולהוות את הפתרון לבעיות שניצבות בפני לקוחותינו".
אריאל ראוך, שיא קופי.

 

"הקורס היה מאוד מעניין וסוחף והייתי מאוד מרוצה שנטלתי בו חלק. ארגון הקורס נעשה על הצד הטוב ביותר. המרצה היה מצוין והיה ברור כי הוא מאוד בקי בנושא. על אף שההרצאות היו באנגלית, התוכן היה מאוד ברור ובהחלט רלוונטי לעבודתי. העקרונות של שיטת המכירות עליה דיבר המרצה, הינם שימושיים ביותר ואשמח ליישם אותם בעבודתי היומיומית, תוך התאמתם  לעבודתנו בשטח".
יובל פישר, יקיר פרינט.

 

גם יעל קאהן, נציגת מכירות ב- HP אינדיגו סיפרה על רשמיה מהקורס:
"התוכנית תרמה לי מאוד ונתנה לי כלים שיסייעו לי להתמקד בשאלות הרלוונטיות ללקוח הפוטנציאלי. המצגות הכילו את כל הכלים הקשורים ביצירת הכנסות והפחתת עלויות - נושאים מאוד חשובים לאנשי מכירות. הנקודה העיקרית היא הבנת צרכי הלקוח ויצירת מוטיבציה בנושא המעבר מדפוס אופסט לדפוס דיגיטלי. היה מאוד מעניין לשמוע דעות שונות על מהלכי מכירה, בעזרת סימולציות ואינטראקציה עם מנהלים בכירים של בתי דפוס ואנשי מכירות".

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו