חדשות

מותגים מדברים דפוס דיגיטלי

חברות ומותגים גדולים רואים בדפוס דיגיטלי את הדפוס העיקרי באריזות של מחר. דיויד פיטמן ממגזין Labels&Labeling מדווח בגיליון לחודשים יוני-יולי 2016:

דפוס דיגיטלי יכול לשמש כשער לדור הבא של האריזות, כפי שאומר פטריק פויטבין מחברת  Mondelez (חברה אמריקנית בינלאומית לייצור מזון ומשקאות, בעלת מותגים כמו ,Oreo Milka, Cadbury ועוד): "אריזה חכמה ואינטליגנטית היא העתיד והכול דיגיטלי בימים אלה, אז למה לא אריזות? "

 

"עלינו לחשוב על העתיד. אני נלהב מתחום האריזות ורעב לחדשנות. בעוד חמש שנים, האריזה תהיה אחרת לגמרי. היא תהיה בעלת פונקציונליות שונה ודרישות אחרות. האריזה חייבת להשתנות במהירות ולהגיב לקצב המהיר של העולם שבו אנו חיים. "

 

דברים אלה הושמעו במהלך פנל מרתק שדן בבעלי מותג והשימוש שלהם בטכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי של HP אינדיגו. אל פויטבין, המדען הראשי והשותף הבכיר בחברת Mondelez, האריזה של הדור הבא, הצטרף מרקו ברנסקוני, ראש חטיבת האריזות ברחבי עולם של חברת נסטלה, ומעיין רשף, מנכ"לית ומייסדת משותפת של סטודיו העיצוב ומיתוג "Shake" מישראל. 

 

Mondelez ונסטלה כבר נחשפו ליתרונות של הדפוס הדיגיטלי, עם קמפיין האריזות החגיגיות של Oreo בצפון אמריקה, ופיילוט Perrier עם עיצובי אמנות רחוב, כפי שהוצג בתערוכת Labelexpo אירופה 2015.

 

יתרונות דיגיטלים

שני הקמפיינים האלה הדגישו יתרון גדול ביותר שהוא זמן יציאה לשוק (time-to-market).מטרת הפיילוט של Perrier הייתה לאפשר לנסטלה להבין מה ניתן להשיג בעזרת קמפיין מסוג זה. ובאמת, הבקבוקים יצאו לשוק בתוך חודש. זמן ההפקה של הקמפיין של עוגיות Oreo היה 89 יום מרגע הרעיון ועד המשלוח לצרכן. מחזור הפקה רגיל בדפוס אופסט היה אורך 9 חודשים!

 

הפרויקטים גם שימשו כמנוף שנועד להסב את תשומת הלב של צוותי השיווק ליתרונות הדפוס הדיגיטלי, וכיצד הם יכולים לפתח אפיקים חדשים להתקשרות עם צרכנים.

 

פויטבין מספר כי הקמפיין יצר עלייה לטווח קצר בשווי המכירות, כאשר בדרך כלל חבילות נמכרות בחנות במחיר של כ- 2.50 דולרים, אבל כאן, הצרכנים היו מוכנים לשלם 10 דולרים עבור גרסה אישית. "הקמפיין היה מחולל הכנסות גדולות לתקופה קצרה, וזהו רק קצה הקרחון מבחינת האפשרויות הטמונות בדפוס הדיגיטלי". 

 

הסטודיו לעיצוב Shake השתמש בדפוס הדיגיטלי כדי לרענן את מותג שוקולד פרה בן ה-80. בכדי לשדרג את המראה, לרענן את המותג ולמצוא דרך חדשה לתקשר עם הדור הצעיר של הצרכנים, נעשה שימוש בכלי HP SmartStream Mosaic כדי ליצור מיליון עטיפות שונות שניתן לקפל לצורת פרה, תחת קמפיין בשם "אוריגמו". גם הקמפיינים של Oreo ו-Perrier השתמשו בכלי זה. 

 

"קמפיין אוריגמו הוכתר כהצלחה גדולה", מספרת מעיין רשף. "חברת שטראוס רצתה להפיח חיים חדשים וליצור התלהבות חדשה ממותג קיים.  אנחנו חשבנו בתחילה על 20 עיצובים שונים על המדף כדי ליצור רושם. כשנפגשנו עםHP  אינדיגו, הם שאלו 'למה רק 20, למה לא מיליון עיצובים שונים?' הקמפיין יצר אפקט "וואו", ועשה עבודה נפלאה על המדף. 

 

"אנו גם הקמנו אתר והזמנו את הצרכנים לקפל את העטיפה שלהם, לצלם אותו ולשתף ברשתות החברתיות. 'הקמפיין השיג שני דברים: הוא הציג אריזה צבעונית ומרעננת על המדף, וחיבר דור חדש של צרכנים עם מותג בן 80. "

 

כמו רכבת שנעה במהירות 
רשף רואה בדפוס הדיגיטלי דפוס שמציע הן אתגרים והן הזדמנויות. "הרי לא נוכל לעשות שוב מה שנעשה בקמפיינים של אוריגמו או קוקה קולה, ולכן אנו צריכים לחשוב מחדש מה אפשר לעשות, ולבחון כיצד אנו עושים שימוש בטכנולוגיה וביכולות שלה. ההזדמנות היא לאמץ את הפרסונליזציה והאפשרויות שהיא מציעה, ולשלב אותה בצורה נכונה עם זהות המותג. 

 

'' מדהים מה שאפשר לעשות", מוסיף ברנסקוני. "האפשרויות הן אינסופיות."

 

לדברי פויטבין, זהו הזמן ליישום פרויקטים דיגיטליים. "הכול זמין כעת. זוהי רכבת מהירה, ועכשיו הזמן לקפוץ על הרכבת, אם אתה עדיין לא שם"

 

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו