חדשות

מאתר לספר בישול עם HP אינדיגו

איך הפכה חברת אינטרנט מצליחה את אתר הבישול שלה למוצר מוחשי מותאם אישית?

ספר הבישול של TASTY עשה שימוש ביכולות ההפקה של חברת Superior Packaging כדי להפיק מוצר מותאם אישית באיכות גבוהה.  

ערוץ האוכל Tasty הפופולרי של אתר Buzzfeed חבר לחברת Superior Packaging כדי להפיק באמצעות מכונת הדפוס HP Indigo 10000 Digital Press ספרי בישול פרסונלים, על פי הזמנה, שמבוססים על סרטוני המתכונים הנצפים ביותר באתר. 

 

למי שעדיין לא מכיר, Tasty הוא ערוץ אוכל ששייך לאתר – Buzzfeed מאתרי התוכן המצליחים ברשת. עם למעלה מ- 77 מיליון לייקים בעמוד הפייסבוק של Tasty, קל להבין מדוע, על פי אתר Fast Company, אתר Buzzfeed טוען כי 50% מהאמריקנים צופים בסרטון של Tasty לפחות פעם בחודש. 

 

למרות שסרטוני הווידאו זוכים בעשרות מיליוני צפיות, אוהדי הערוץ עדיין רצו גירסה מודפסת של הדרכות הבישול המהירות. עם זאת, לפי אתר Fast Company, ערוץ Tasty לא רצה לשחרר גרסה מודפסת אחידה לכולם, בעיקר בשל העובדה כי כאשר משתמש חווה את סרטוני הוידאו בפייסבוק, הוא חווה אותם דרך אלגוריתם. סרטוני הוידאו מותאמים לטעמים של כל אחד מהצופים. לכן, מאחר והגרסה הדיגיטלית היא כל כך מותאמת אישית, החליטה החברה להתאים אישית גם את ספרי הבישול. 

 

תהליך ההזמנה נעשה באופן מקוון באתר ההזמנות של ספרי Tasty תמורת סכום של 35 דולר. על המשתמש לבחור 7 קטגוריות של ארוחות מתוך רשימה של 20. אלגוריתם מערבב ובוחר 50 מתכונים מתוך מאגר של למעלה מ- 1000 מתכונים, וכך נוצרים למעלה מ -100,000 שילובים שונים. כל ספר הינו בן 120 עמודים, כולל עמוד פתיחה פרסונלי. למשתמש ניתנת גם האפשרות לבחור בין ספר בישול מסורתי בכריכה קשה או ספר בכריכה רכה בעלות נמוכה יותר .

 

קבצי PDF של הספרים נוצרו ונשלחו בקבוצות לשרתים פעמיים ביום. הטקסט הודפס 6-up במכונת הדפוס HP Indigo 10000 Digital Press. גם הכריכות הודפסו במכונה ועברו גימור למינציה. הלוגו של TATSY בכריכה הודגש בעיטור UV. בנוסף להדפסה במכונת הדפוס HP Indigo 10000 Digital Press, חברת Superior השתמשה במערכת ההפעלה PrintOS Site Flow כדי לנהל את הדרישה הגבוהה באתר ההזמנות.

 

כול הספרים, בכריכות הקשות והרכות הופקו כולם תחת קורת גג אחת משלב ההדפסה, דרך הכריכה ועד לגימור – הכול באתר Superior. ברגע שהספרים היו מוכנים, הברקוד הייחודי של כל אחד מהם נסרק ויצר תוויות משלוח עם פרטי הלקוח, כמו גם הודעת דוא"ל שנשלחה אל הלקוח ובישרה לו שהספר מוכן ועומד להישלח אליו. בזמן הפקת הספרים, הופקה גם האריזה כך שמדי יום היה מלאי על פי הזמנה שמבוסס על הזמנת הספרים.  

 

בעונת השיא הופקו למעלה מ- 100,000 ספרים מותאמים אישית. התחזית הראשונית צפתה הפקה של 5,000 ספרים, אולם ברגע שהקמפיין הפך ויראלי, ההזמנות החלו להיכנס בקצב מטורף. במקור, התחייבה Superior להפיק סך כולל של 5,000 ספרי בישול, אך כיום היא מפיקה 5,000 מדי יום!

 

חברת Superior נלהבת מאוד מכך שהיא מציעה מוצר בפרסונליזציה המונית בשילוב יכולות הכריכה והאריזה הייחודיות של החברה.

 

לחץ כאן לסרטון על ההפקה של ספרי הבישול. 

 

המאמר מבוסס על כתבות באתר Fast Company ו- אתר Printing Impressions

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו