ימי עיון

כנס Shift בגרמניה בתחום המדבקות והאריזות

בתחילת חודש פברואר 2011, התקיים בגרמניה אירוע Shift - כנס המשתמשים הראשון של לקוחות HP אינדיגו בתחום התעשייתי. הכנס היה מיועד ללקוחות באזור MEMA - אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. באירוע השתתפו כ-70 חברות מהאזור, והוא נערך גם בחסותן של שמונה חברות שותפות של HP אינדיגו, כמו AB Graphic, EskoArtwork, ו- Avery Dennyson. 

מטרת האירוע הייתה לקיים כנס שיעניק ללקוחות מידע חשוב ורב ערך להרחבת העסק, ושבו  יוכלו גם ללמוד מנסיונם של לקוחות אחרים בדבר האפשרויות הגלומות בתחום הדפוס התעשייתי של HP אינדיגו. המגמה כיום היא שהתחרות בין המותגים השונים אינה עוד בתחום הפרסום, אלא דווקא בתחום התוויות והאריזות. על המותגים להיות בולטים כדי למשוך את העין, וכאן נכנס לתמונה הדפוס הדיגיטלי. מטרת האירוע הייתה גם לתת ללקוחות לכיוונים עסקיים חדשים ורעיונות כיצד למנף את העסק. התגובות של כל המשתתפים בכנס היו אוהדות וחיוביות ביותר. 

ריקי צירין, מנהלת מכירות, תחום מדבקות ואריזות ב- HP אינדיגו ישראל, סיפרה: "שוק המדבקות והאריזות מהווה, נכון להיום, כ- 30% מנפח הפעילות של HP אינדיגו בעולם. הכנס שנערך בברלין היה חלק ממהתפתחות ומגמת הצמיחה של הענף, ואני גאה מאוד שהצלחנו להביא לכנס ארבעה לקוחות מובילים מישראל. הפיתוח העסקי הוא תחום מהותי שצומח ומתרחב ב- HP אינדיגו, ואנו מייצרים תכנים ופעילות רבה לאחרונה - הן בישראל והן בחו"ל. המטרה שלנו הינה לא רק הרווחיות של הלקוחות בישראל, אלא גם לפתח בעזרתם שווקים חדשים, ואני מאמינה שהכנס הזה מנתב אותנו ואת לקוחותינו בדרך להישגים בשני האפיקים הללו". 

ביום הראשון של האירוע, נשאו דברים אורחים מחברות גדולות ברחבי העולם. חלק מההרצאות שהתקיימו היו בנושאים הבאים:

  • ניווט של מותג מנצח - מהו התפקיד שממלא הדפוס הדיגיטלי בקידום ושימור המותגים של לקוחותיו. חברות גדולות בשוק סיפרו כיצד ליצור מותגים חזקים ולהצליח מבחינה עסקית.  
  • כיצד תשווק את החברה שלך להפקה דיגיטלית של תוויות - בשוק התחרותי של היום, קידום ושיווק העסק בצורה הנכונה הם אלה שעושים את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון. שלושה לקוחות של HP אינדיגו סיפרו כיצד הם השתמשו במגוון דרכים שיווקיות להניע ולשמר את הצלחת העסק שלהם. 
  • אפיקי רווח חדשים כמו שוק הקרטונים המתקפלים - השוק לריצות הדפסה קצרות של קרטונים מתקפלים מונע על ידי אותם כוחות שמניעים את הדפסת הריצות הקצרות של התוויות: הפחתת בזבוז, אספקה מיידית, גרסאות שונות, מקומיות ופרסונאליות. 
  • מעולם ה- WWW להדפסה בפועל - הרצאה זו בחנה את ההשפעה הגוברת והולכת של טכנולוגיית  web-to-print והאפשרויות שהיא מציעה לספקי שירותי דפוס. בהרצאה הודגם כיצד טכנולוגיות web-to-print מניעות מוצרי דפוס חדשים, ומספקות שימור לקוחות רב ערך.

ביום השני של הכנס התקיימו הרצאות בנושאים כמו מגמות בשוק ויישומים מנצחים, המגוון המנצח של מצעי ההדפסה של HP אינדיגו, ודרישות גימור כמו ציפוי ולמינציה, והרצאה בנושא תוכנית הפיתוח העסקי שמציעה HP אינדיגו ללקוחותיה כדי לסייע להם להגדיל את הצלחתם העסקית. ביום זה התקיימה גם ישיבה בשם "קולו של הלקוח", שבהנידונו התוצאות של הסקר השנתי של שביעות הרצון הלקוחות. הלקוחות יכלו להביע את דעתם על תוצאות הסקר, כמו גם להציע שיפורים למוצרים ולשירותים הקשורים בתחום התוויות והאריזות של HP אינדיגו. 

ביום השני, נערכה הפתעה למשתתפים- אירוע Windigo שבו הוקם בר יין עבור המשתתפים ושם הוצגו כ-200 בקבוקי יין מיקבים שונים מכל רחבי EMEA ממדינות כמו ישראל, צרפת, ספרד, יוון, מדינות אפריקה ועוד.  כל תוויות היין הודפסו על מכונות הדפוס של HP אינדיגו. המבקרים בכנס קיבלו הזדמנות לטעום את היין ולבחון את התוויות של הבקבוקים, ולמעשה לראות במו עיניהם את יכולות ההדפסה של מכונות הדפוס. היה זה אירוע מאוד צבעוני ומיוחד, מאחר והיו תוויות מיוחדות וצבעוניות מסוגים שונים ומאזורים גאוגרפים שונים. ואין ספק שזה היה גם אירוע משמח מכיוון שאנשים זכו לטעום יינות שונים מרחבי האזור.

ומה חשבו הלקוחות הישראלים שהשתתפו בכנס? 

"האירוע בגרמניה היה ברמה גבוהה ביותר. סיפרתי לכולם על כך שחברת HP אכן יודעת להפיק ולארגן אירועים בסדר גודל כזה: הכנס, ההרצאות, העמידה בלוחות זמנים והאירוח - הכול היה מצוין. כאיש כספים, חיפשתי בכנס את ההיבט הפיננסי כמו תוכנות למעקב אחר עלויות ייצור ושיפור המערך ההזמנות. התעניינתי גם בתחומים חדשים שניתן לאמץ ולפתח בחברה שלנו כמו קרטונים מתקפלים, ציוד בקרה לייעול עלויות יצור ועוד. המידע היה בהחלט חשוב ושימושי". 
עדי קדרון, סמנכ"ל כספים, פיתקית

האירוע היה נחמד ביותר. היה מאוד מעניין לראות ולשמוע מה עושות חברות בתחום שלנו בעולם, מהם הרעיונות השיווקיים שלהן ובאילו יישומים הן עושות שימוש. היה מרתק גם להתעדכן בנעשה בשוק הדפוס התעשייתי בעולם, ולכן ההרצאות היו מעניינות. ההסתייגות שלי היא שאיני יודע עד כמה ניתן ליישם בישראל ובשוק שלנו את הפתרונות והרעיונות של חברות מחו"ל, מאחר והשוק האמריקאי שונה באופן מהותי מהשוק הישראלי. ולכן ,אנו מקבלים בברכה את האתגר של התאמת רעיונות ויישומים לשוק הישראלי". 
אסף אידלמן, סמנכ"ל כספים ופיתוח, רולתג

"היה אירוע מצוין. ואני מודה ל- HP אינדיגו על ההזמנה ליטול חלק באירוע. אני חדש בתחום, והכנס היווה הזדמנות מצוינת בשבילי ללמוד הרבה דברים חדשים. למדתי על יכולות מכונות הדפוס של HP אינדיגו, נחשפתי לחברות שונות שעוסקות בתחום שלנו, וראיתי מה הם תחומי העיסוק שלהן ומהם הפתרונות שהן מציעות".
אמנון נאמן, סמנכ"ל דיגיטל לייבלס 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו