ימי עיון

יום עיון בנושא Web-to-Print

יישום מוצלח של פתרון Web-To-Print או W2P הינו בעל השפעה ניכרת על בית הדפוס. יום העיון מזהה את השינויים הנדרשים בתהליכים העסקיים הן אצל בית הדפוס והן בקרב הלקוחות על מנת לתכנן פתרון רווחי ומצליח. 

כמה מילים על המרצה
פיטר לנקסטר, מחברת W2P Limited מבריטניה מילא תפקיד מכריע בהשקת מערכת ההדפסה והעיצוב המקוונת הראשונה באירופה. הוא גם התקין את מכונת הדפוס HP Indigo w3200 יחד עם תוכנת W2P הראשונה בבריטניה. פיטר משמש כיועץ לחברות רבות בנושא W2P.

מטרת יום העיון היא לסייע בבחירת האסטרטגיה שמתאימה ביותר לעסק, לפתח את הגישה שתתאים לכל אחד מהלקוחות וליצור תוכנית ליישום W2P שתהייה קלה להשגה ורווחית. 

 

פיטר פתח בסקירה קצרה של תוכנית Capture, תוכנית הפיתוח העסקי שמציעה HP אינדיגו המסייעת ללקוחותיה לפתח את העסק שלהם, להגדיל את הרווחים ולהרחיב את מגוון הפתרונות שבאפשרותם להציע ללקוחותיהם, באמצעות מגוון כלים, קורסים, ימי עיון, חומר שיווקי ועוד. בנוסף, הוא גם הציג את Dscoop EMEA, ארגון הלקוחות של HP אינדיגו שהחל את פעילותו באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה לאחר פעילות מוצלחת בת מספר שנים בצפון אמריקה.

היכן נמצא עולם הדפוס כיום?
משפט המפתח שבו פתח פיטר את הרצאתו היה: "הדפוס אינו מת וגם אינו נמצא בתהליכי גסיסה. הוא פשוט נמצא בתהליך התפתחות מגוון ומהיר הרבה יותר מכפי שמצפה התעשייה".

פיטר מתייחס בכך לשינוי הגדול שחל בעולם הדפוס. דפוס כיום אינו מסתכם רק במספר עמודים, סוג גימור, כריכה וכו'. כולם מציעים איכות ההדפסה מצוינת, מחירים תחרותיים ורמת שירות גבוהה, ולכן על כל חברה למצוא מה מבדל אותה מהאחרות. מטרתו של פיטר הינה לעודד תהליך חשיבה אלטרנטיבי - כיצד לגשר בין התפיסה הישנה של הדפוס לבין העולם החדש.

מבחינה אסטרטגית, על החברה להשקיע במערכת W2P איכותית כי תהליך זה מהווה למעשה את ליבת העסק ומהווה דרך מצויינת לבדל את העסק שלך מהמתחרים.

 לאחר מכן, חילק פיטר את המשתתפים לארבע קבוצות וערך תרגיל משעשע. הוא ביקש מכל קבוצה לסקור את השינויים שחלו בחמש השנים האחרונות בתחומים: מוסיקה ורדיו, טלוויזיה וסרטים, טלפוניה וטלפונים ניידים ותמונות וצילום. המסקנות היו מרתקות. רק בחמש השנים האחרונות חלו שינויים אדירים בתחומים אלה. הטכנולוגיה שינתה לחלוטין את הדרך בה אנו צורכים מוסיקה, צופים בטלוויזיה ובסרטים ועוסקים בצילום.

 לעומת זאת, אם שואלים מהם השינויים שחלו בחמש השנים האחרונות בעולם הדפוס, מגלים שהמהפכה נמצאת למעשה בחיתוליה. עולם הדפוס עדיין לא העביר את המסר שיש לו פוטנציאל אדיר, יכולות מהפכניות וחדשנות טכנולוגית. עולם הדפוס עדיין לא החל למצות את הפוטנציאל האדיר שטמון בו.   זוהי למעשה מהפכה שכל אלה העוסקים בדפוס שותפים לה. 

המהפכה בתהליך השיווק של הדפוס
חשוב לזכור כי רוב האנשים העוסקים בשיווק כיום הן למעשה נשים בתחילת שנות השלושים. אנשי המכירות בתחום הדפוס, לעומת זאת, הינם גברים בשנות ה-40-50. פירושו של דבר, שקיים פער גדול בין שתי הקבוצות. הן אינן דוברות את אותה השפה ואינן חולקות את אותה טרמינולוגיה. אנשי המכירות דוברים במונחים של מהירות ואיכות הדפסה, שיטות גימור ועוד, בעוד שאנשי השיווק מדברים על מסרים שיווקיים, האפקטיביות של הקמפיין וה-ROI (תשואה על השקעה). אנשי השיווק אינם רוצים לשמוע על בעיות, אלא על פתרונות. הם רוצים לשמוע על התוצאות ולא על המוצר, הם מדברים בעיקר על הערך ולא על המחיר. הפתרון לפער זה בין השיווק למכירות הוא שאנשי שיווק צעירים חייבים להיות חלק מצוות המכירות של בית הדפוס. 

לאחר שפיטר דיבר על המהפכה בעולם השיווק והמכירות, הוא עבר לדבר על הצעת הערך של ה- W2P. לאחר הטמעת המערכת, כיצד יציעו בתי הדפוס יכולות אלה ללקוחותיהם: 
אמינות – לשדר ללקוחותיהם שהם מבינים היטב בתחום ומעודכנים בכל החידושים
יכולת – יכולת להדגים את יכולות המערכת – יכול לשכנע את אנשי השיווק מבחינת מבט שיווקית כיצד המערכת תוכל לסייע להם להגדיל את האפקטיביות והרווחים
ביטחון ביכולת שלהם להציע את הפתרון הטוב ביותר שמתאים לצרכי לקוחותיהם.

 פיתוח חדש מ- HP אינדיגו 
במהלך הקורס, ליאור קרסנובסקי מקבוצת ה- workflow במחלקת השיווק של HP אינדיגו הציג בפני המשתתפים את ה- Production Center, מוצר חדש פרי פיתוחה של החברה. ליאור סיפר שכיום כמעט כל בתי הדפוס משתמשים בהזמנות של ספרי תמונות, אלבומים ומוצרים אחרים בתחום. על פי רוב, כל ההזמנות מגיעות לחברה למערכת ה- MIS. הבעייה היא שהמערכת אינה בנויה להתמודד עם כ- 500 הזמנות שונות במחירים שונים מדי יום. 

לכן, HP אינדיגו פיתחה את ה- Production Center, מערכת שמהווה חלק ממשפחת מוצרי HP SmartStream. מערכת זו מיועדת לניהול עבודות קטנות שנכנסות באופן אוטומטי לחברה. כל עבודה מצריכה מערכת פעולות שונה, כמו הדפסה, סוג גימור, כריכה ומשלוח. כל הפרטים האלה מחושבים ומנוהלים באופן אוטומטי ע"י המערכת החדשה.
 
מערכת זו הינה בעלת יתרונות רבים:
מעקב אחר המתרחש באולם הייצור - ניתן לשלוט בסדר העבודות, לדעת מה הסטאטוס של כל עבודה ולקבוע סדר עדיפויות.
אופטימיזציה של תהליכים – ניתן לאחד תהליכים עבור עבודות הדפסה דומות ולטפל בהן כיחידה אחת.
אינטגרציה - המערכת משתלבת עם המערכות הקיימות.

ליאור הזמין את המשתתפים ואת שאר לקוחות HP אינדיגו לפנות אליו כדי להציע את עצמם כאתרי בטא לפיתוח מוצר זה. 

ומה חשבו הלקוחות על יום העיון? 
"אני חושב שיום העיון היה מעולה. אני עוסק מזה שנים רבות בתחום ה- W2P, נתקלתי במכשולים וגם טעיתי, ולכן טוב לשמוע מאדם עתיר ניסיון על היתרונות, מה צריך לעשות וממה יש להתרחק. עצות אלה מגיעות מאיש שטח, שמכיר היטב את התחום ואינו מתמקד רק בהיבט התיאורטי, ולכן דבריו בהחלט נתנו לי כיוון וסייעו לי למקד את פעילות החברה שלי בתחום".
שמעון קרמר, מנכ"ל גרפוס פרינט

"מאוד נהניתי מיום העיון בנושא W2P. נושא זה הינו רלוונטי לי ביותר, מאחר והחברה שלי נמצאת כיום בעיצומו של תהליך יישום תחום זה. בעזרת המרצה, קיבלתי חיזוק לנקודות ולכיוון שעליו חשבתי, והנושאים שהוצגו ביום העיון תאמו לנושאים שעליהם אנו נותנים את הדעת כעת במהלך ישום התהליך בחברתנו". 
אריאל ראוך, פיתוח עסקי וטכנולוגיה, שיא קופי
 
ימי העיון היו מעניינים ביותר ומאוד נהניתי משניהם. ימי עיון מרחיבים אופקים ומספקים את האפשרות לצאת מהשגרה היומיומית ולחשוב יותר בגדול. אחשוב  על מה שלמדתי ואנסה לבדוק כיצד ליישם דברים אלה בעסק שלי. היישום אינו פשוט, אך תמיד טוב לקבל פרספקטיבה רחבה יותר. תמיד טוב לשמוע ממומחים בתחום על הנעשה בענף  לשמוע על תהליכים ושינויים , נקווה שנוכל ליישם שינויים אשר יתאימו לצרכי העסק שלנו .אשמח ליטול חלק בימי עיון נוספים".
לינט ברק, הפיל הוורוד מימד בע"מ 

 

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו