חדשות

קישורים והורדות

חברי ארגון Dscoop EMEA נפגשו ברומא

הכנס השנתי השני של ארגון Dscoop EMEA שנערך ברומא תחת השם Print Grand Prix הוכתר כהצלחה גדולה. למעלה מ- 700 משתתפים מ-40 מדינות הגיעו לכנס, לרבות ישראל ממנה הגיעו נציגים של כ-20 לקוחות. הכנס החל ב-6 בנובמבר והתפרס על פני שלושה ימים עמוסי הרצאות מרתקות, פעילויות שונות והזדמנויות ליצירת קשרים עסקיים חשובים. הכנס גם התמקד במתן כלים, טיפים ומשאבים שיסייעו ללקוחות HP אינדיגו להאיץ את צמיחת החברה בשנה הקרובה ובעתיד. בנוסף, יכלו גם המשתתפים להתרשם מפתרונות, טכנולוגיות, מוצרים ושירותים חדשים מבית HP ומ-40 שותפותיה העסקיות שהציגו את פתרונותיהן בכנס. 

למי שעוד לא יודע... מה זה Dscoop? 
 Dscoop הינו ארגון המשתמשים בציוד ובפתרונות הגרפיים של HP, הכוללים את מוצרי אינדיגו וסייטקס. זהו ארגון גלובלי ועצמאי, ללא כוונות רווח שמנוהל על ידי חבריה. הארגון נוסד בשנת 2005 בארצות הברית וכיום הינו ארגון בינלאומי המאגד מעל 8,000 חברים בצפון אמריקה, אסיה ו- EMEA. מטרת הארגון היא להוות קהילה עולמית פעילה המקנה ערך מוסף לחבריה. החברים בארגון נהנים, לאורך כל השנה, מתכניות וכלים ייחודיים שמוצעים להם על מנת להגדיל את התפוקה, להעצים את יכולות החברה ולפתח הזדמנויות עסקיות חדשות. 

 

אחת המטרות העיקריות של Dscoop היא החלפת מידע ושיתוף וזו אינה רק סיסמא, כפי שמספר ערן פרידמן, סמנכ"ל השיווק בדפוס אילן, שמשמש גם יו"ר ועדת החברות בארגון Dscoop EMEA. "אחד הדברים שאהבתי בכנס היה שמעבר להרצאות, התקיימו גם דיונים פתוחים שאפשרו למשתתפים לפגוש אנשים כמותם ולקבל רעיונות או עצות בתחום השיווק, התפעול וגם כיצד להתמודד עם אתגרים שונים. 

 

"לדוגמא, באחת מהסדנאות האלו, הוצבו בחדר שולחנות עגולים ועל כל אחד מהם הונח שלט ועליו נכתב נושא הדיון כמו: דיוור ישיר, תוכנות ספרי תמונות, תוכנות ניהול ועוד. כל אדם התיישב בשולחן על פי תחום העניין שלו, וזכה לפגוש אנשים המעוניינים לדבר באותו נושא כמוהו, וליטול חלק בדיונים מרתקים שבהם אנשים חלקו מניסיונם או אפילו רק הקשיבו לאחרים. 

"רבים מהמשתתפים שנטלו חלק באחד מהדיונים האלה סיפרו שסדנאות אלה תרמו להם רבות. הם זכו להכיר אנשים מעניינים ששותפים לחויותיהם, קיבלו השראה ורעיונות שיסייעו להם לקדם את העסק שלהם ויצרו קשרים עסקיים ארוכי טווח. אין עוד מקום בתעשייה שבו ניתן להשיג רמה כזו של שיתוף פעולה פתוח ופורה בין עמיתים. מי שלא בא, הפסיד", מסכם ערן. 

 

הכנס היה מוצלח ביותר", מספרת מרסי שנוין, אשת הקשר של Dscoop  ו-HP ב-EMEA. "שמחנו לראות כי בין 700 המשתתפים, היו במקרים רבים, מספר נציגים מכל חברה. כך למעשה כל לקוח הפיק תועלת רבה מהכנס, מאחר ונציגיו נכחו בהרצאות מקבילות בתחומים שונים ומגוונים. האווירה הייתה פתוחה ומשוחררת ונבעה מתחושת השייכות לקהילה אחת. המשתתפים חשו שהם נמצאים בחברת אנשים כמותם, אנשים ששותפים לחווית הלקוח שלהם. הכנס מתמקד בעיקר ביצירת קשרים עסקיים (נטוורקינג) ואין ספק שלקוחותינו יפיקו תועלת רבה מהקשרים הרבים שנוצרו במהלך הכנס".

 

מרצים מרתקים ומעוררי השראה

בכנס התקיימו מספר הרצאות אורח מרתקות שמעניקות נקודת מבט רחבה ושונה מדוברים מרתקים, מומחים בתחומם. 

 

ניהול שינויים
ג'ים לולס, אחד מהמרצים מעוררי ההשראה המובילים בעולם, העביר הרצאתה אשר עסקה בניהול מעשי של שינויים. ג'ים הביא את סיפורו האישי באשר ליכולתו לחוות שינויים מרחיקי לכת בהתנהלותו העסקית ובחייו הפרטיים. לדוגמא, בשנת 2003 בתגובה לאתגר שהעמיד בפניו קהל שומעיו, הוא הפך בתוך שנה מאדם חסר ניסיון ברכיבה על סוסים לרוכב סוסים מקצועי. אין ספק שהרצאתו הייתה חוויה ייחודית ויוצאת דופן. 

 

השאר את העבר מאחוריך כי הדפוס הוא העתיד
בארי בראמלי, הוא אחד מהמרצים המובילים בדרום אפריקה. הוא מתמחה בהצגת מחשבות ושאלות קשות שנועדו לאתגר ולשבש כיווני מחשבה בתחום העסקי. הוא מבקש ממאזיניו לשאול שאלות, לאתגר את הסטטוס קוו, לאמץ קו של שינוי ולשאוף להרבה יותר בתחום העסקי, בעידן המהפכה הדיגיטלית. בארי התמקד על טרנדים וכיצד בעל עסק יכול להכין את עצמו בעולם משתנה. כמן כן, הדגיש בארי את תבונותיו לגבי עתיד תעשיית הדפוס. 

 

העתיד של העיצוב הינו דיגיטלי 
קארים ראשיד נחשב למעצב תעשייתי מהחשובים והמשפיעים בעולם בעשורים האחרונים. הוא עיצב למעלה מ-3,000 מוצרי צריכה ב-35 מדינות בעולם, וקיבל למעלה מ-300 פרסים. עבודתו מוצגת ב-20 תערוכות קבועות ובגלריות לאמנות ברחבי העולם. ראשיד הביא הרצאה מרתקת כיצד דפוס לייטקס דיגיטלי כבר משתלב בעולם העיצוב. ההרצאה שלו הייתה מרתקת וחוויה ייחודית לכל קהל המאזינים.  

 

הצטרפו למעגל ההצלחה עם HP אינדיגו 
אלון בר שני, מנכ"ל HP אינדיגו סקר את המתרחש בשוק הדפוס הדיגיטלי בעולם. הוא דיבר גם על מגמות בעולם הדפוס ומה צריכים לעשות ספקי שירותי הדפוס על מנת לא רק להישאר במרוץ אלא גם להצליח בו. 

 

"כיו"ר ועדת הכנס לשנת 2013, היה לי הכבוד לתרום את חלקי בסיוע לענף הדפוס לפתח עוד יותר את הכישורים, המהירות והאנרגיות שימשיכו להניע אותנו קדימה ולהתאים עצמנו לעתיד דיגיטלי עוד יותר", אומר ג'ון ביילי, מנכ"ל חברת ProCo מבריטניה  וחבר דירקטוריון Dscoop. "מרצים מהשורה הראשונה, הרצאות, סדנאות ומפגשים ליצירת קשרים עסקיים, הבטיחו כי שיתוף הפעולה היה שוב הנושא המרכזי בתעשייה, שקוטפת את פירות שיתוף הפעולה, הלימוד והצמיחה – יחד". 

 

כל כך הרבה הרצאות, מפגשים ופאנלים...
בנוסף להרצאות האורח היו בכנס גם מספר מסלולי הרצאות ממוקדים שנערכו במקביל: התחום העסקי, מכירות ושיווק; תוויות ואריזות; דפוס מסחרי; התחום התפעולי והטכני וגם תחום השלטים והתצוגות. כל משתתף יכול היה לבחור הרצאות בהתאם לתחום פעילותו ותחומי העניין שלו. לשם המחשה, בתחום העסקי נערכו שש הרצאות שונות, בדפוס המסחרי חמש, בתחום התוויות והאריזות ארבע ועוד ועוד... אין ספק שבפני המשתתפים עמדה בחירה לא קלה. כל כך הרבה הרצאות מרתקות בשלושה ימים בלבד... 

 

להלן מספר דוגמאות להרצאות השונות בכל תחום:
 

התחום העסקי, מכירות ושיווק

  • אתה זה אתה ואני הוא אני: עבודה עם בני דורות שונים בתעשיית הדפוס - מפגש זה שהנחה בארי בראמלי, אחד המרצים המובילים בדרום אפריקה, כלל גם פאנל שבו נטלו חלק ספקי שירותי דפוס שחברים בארגון Dscoop. מפגש זה הציג תובנות בדבר הבדלים בין הדורות, שמתבטאים באופי התקשורת, הניהול וסגנון השיווק של החברות השונות. המשתתפים במפגש זכו בהבנה כיצד לזהות את הקבוצה הדורית שאליה הם שייכים, כמו גם אלה הסובבים אותם. המשתתפים זכו גם לשמוע כיצד תובנות אלה עובדות ומוכיחות את עצמן אצל חברי הפאנל.
     
  • כיצד להרחיב את רשת הקשרים העסקיים – לוסיאן מונס, יועץ שיווקי ב- HP חלק טיפים ועצות כיצד להפוך רושם ראשוני לקשרים ארוכי טווח במהלך הכנס של Dscoop וגם לאחריו. 
     
  • ששת עקרונות הזהב בניהול יחסים מוצלחים עם הלקוח – סוזאן פישר מחברת First Class  סיפרה כיצד ניהול אסטרטגי של יחסיך עם לקוחותיך הטובים ביותר הינו חלק חיוני מפיתוח העסק שלך. 

תוויות ואריזות 

  • קוקה קולה הולכת על אינדיגו – מנחי המפגש היו שני אנשים בעלי ותק רב ב- HP אינדיגו: כריסטיאן מנגון, מנהל פיתוח עסקי עולמי בתחום התוויות והאריזות וסימון אדינול, מנהל פיתוח שווקים באזור EMEA. המפגש התבסס על מידע שניתן על ידי אחד מלקוחות HP אינדיגו שעובד עם קוקה קולה, אחד המותגים המוכרים ביותר בעולם שבחר בדפוס הדיגיטלי של HP אינדיגו. פאנל זה עסק בשאלה כיצד ניתן לפתח הזדמנויות עסקיות חדשות ע"י יצירת ערך עבור בעלי המותגים. חברי הפאנל גם סיפרו למשתתפים כיצד ניתן להפיק תועלת משיתופי פעולה בין חברות. אין ספק שזה היה אחד המפגשים המרתקים והמועילים בכנס. 
     
  • כאשר דפוס פוגש פיקסל: אפקט ה"וואו" באריזות - רפי אלבו מחברת סגמרקטינג הישראלית הציג טכנולוגיות חדשות בתחום התוויות והאריזות, כמו וידאו פרסונלי ומציאות מוגברת (augmented reality). המשתתפים זכו לשמוע סיפורי הצלחה ולהתרשם מספרי דוגמאות, משחקים מודפסים דיגיטלית ועוד. תומס נובאק מחברתUNILOGO  בפולין, שיתף את הקהל כיצד תרגם את הרעיונות לשפה ביצועית המביאה להזדמנויות עסקיות חדשות.  

דפוס מסחרי  

  • המעבר מדפוס אופסט לדפוס דיגיטלי לשירותי קרוס מדיה – מפגש זה בהנחייתו של ניל פלקונר מחברתPrint Future  בחן את הקשיים שבהם נתקלים בעלי חברות במעבר מחברה המספקת שירותי דפוס אופסט לחברה המספקת שירותי תקשורת. המפגש סיפק למשתתפים רשימת צעדים מעשיים שמטרתם לשפר את ביצועי החברה וטיפים ליצירת הצעת ערך ייחודית. בפאנל נטלו חלק גם ספקי שירותי דפוס מלקוחות HP אינדיגו. 
     
  • תפסיק לחשוב שכל הלקוחות זהים – רפי אלבו מחברת סגמרקטינג הישראלית נתן סקירה על שיווק 1:1 באמצעות סדרה של קמפיינים. רפי סיפק הסבר מפורט של כל קונספט, טיפים "מאחורי הקלעים", תוצאות אמיתיות ושיעורי תגובה לקמפיינים שונים. 

התחום התפעולי והטכני

  • פורמט PDF בעולם הדפוס ומעבר לו – המפגש בהנחייתו של בארט ון לוי מחברת  Ghent Workgroup  דן בכך שהתעשייה מתפתחת ללא הרף, וככל שמשתנות השיטות של זרימת העבודה, כך משתנים גם הפורמטים של קבצי PDF. מפגש זה סקר את הסטנדרט העכשווי והעתידי של קבצי PDF 
     
  • כיצד לפתור את הפאזל של זרימת עבודה ממוכנת – קיבלת הזמנות, אבל איך תגדיל את התפוקה בשעות השיא מבלי לגייס כוח אדם נוסף? פאנל של חברים בארגון Dscoop ומומחים בתחום זרימת העבודה סקר את הפתרונות השונים לזרימת עבודה מבחינת יכולות, מאפיינים, סביבת עבודה ועוד. 

מפגשים עם החברות השותפות של HP
במהלך האירוע נערכו גם מפגשים והרצאות שניתנו ע"י נציגיהם של החברות השותפות של HP. למשל: 

  • מי מרוויח ממותה של תקשורת ההמונים? מהוצאות לאור, דרך סוכנויות פרסום ועד לחברות גדולות – תחום השיווק כולו עובר שינוי מהותי. נציג של חברת DirectSmile מגרמניה נשא דברים בנושא וסיפר על המנצחים הגדולים והמפסידים בעולם הדפוס. 
     
  • מה זה בכלל "Postpress" – רעיונות וטיפים על ציוד גימור מתקדם. מנכ"ל חברת Kama מגרמניה סיפר על החזון של "גימור דיגיטלי" והפתרונות האחרונים בתחום ציוד הגימור.  

מפגשים נוספים של הארגון 
בנוסף לרשימה הארוכה של ההרצאות והמפגשים המרתקים שנערכו במשך שלושת ימי הכנס, ערך ארגון Dscoop גם פורום מיוחד לחברים. במסגרת הפורום, יכלו חברי הארגון לחלוק רעיונות ולספק משוב על כלים ומשאבים הנחוצים להם כדי להצליח בעבודתם. כך הפכו החברים לשותפים בדור הבא של ההדרכה שמספק הארגון.  

 

בנוסף לכל ההרצאות והמפגשים, משתתפי האירוע נהנו גם מביקור באתר לקוח אצל חברת Varigrafica, שהיא אחת מחברות המובילות באיטליה בתחום הדפוס המסחרי. הביקור כלל סקירה של פעילות החברה, סיור באתר ופאנל שאלות ותשובות. 
 

ביקור באיטליה אינו שלם ללא ביקור ביקב. ואכן, המשתתפים שהגיעו מוקדם לכנס זכו לבקר ביקב Casale del Giglio שם זכו בסיור מודרך בכרמים וביקב והתרשמו מתהליכי ייצור היין. בסוף הסיור, כמובן שהם נהנו גם מטעימות שלאחריהן, הם שבו למלון מאריוט ברומא, בדיוק למושב הפתיחה של הכנס.

 

 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו