חדשות

האריזה השלמה

שלוש חברות בעלות חזון בתחום הדפוס יצרו שותפות חדשה, שעובדת בשיתוף עם מותגים במטרה להפוך אותם "לחכמים יותר". בכך, הן הוכיחו שהדפוס הדיגיטלי הוא הרבה מעבר להפקת ריצות קצרות בלבד. ניל מאדסן מהאתר Labels and Packaging מספר במאמר מחודש אוקטובר 2017. 

 

התהליך נמשך כבר זמן מה, אבל החברות Ultimate Digital ו- Kalas Packaging שמחות להודיע כי הן חברו יחד במטרה להציע פתרון חדש לבעלי המותגים. הפתרון החדש והייחודי, שמקשר בין המומחיות ויכולות הדפסה בתחום ההדפסה הדיגיטלית של אריזות גמישות וקרטונים מתקפלים, מתאפשר הודות התוכנה Smartflow של חברת Ultimate, אשר מספקת זרימת עבודה דיגיטלית להפקת אריזות מקצה לקצה. כאשר חברת Amberley Adhesive Labels הצטרפה גם לשיתוף פעולה, התווספו גם תוויות לפתרון. וכך, הן מציעות פתרון מקיף שכולל את מלוא טווח הטכנולוגיה של אינדיגו HP.

 

"נוכחנו לדעת כי מותגים דורשים מאיתנו יותר ויותר מסעות פרסום מלאים ולא רק הדפסה דיגיטלית," הסביר כריס טונג, מנכ"ל Ultimate Group, אשר התקינה לאחרונה את מכונת הדפוס HP Indigo 20000 Digital Press השנייה שלה. הוא המשיך: "עם Kalas ומכונת הדפוס HP Indigo 30000 החדשה שלהם, ועם מכונות הדפוס של HP אינדיגו להפקת תוויות של Amberley, אנחנו יכולים לספק את כל האריזות עבור טווח רחב של מוצרים. אנו נעשה שימוש בתוכנת Smartflow, ולכן כאשר נוזמן ללקוח כדי להציע קמפיין, נלך יחד ונציע את הפתרון המלא. ואנו גם יכולים לנהל את כל התהליך ".

 

טונג מביע את הפתעתו על כך שאף אחד אחר לא חשב להקים מיזם דומה, ומספר: "הקשר הזה הוא מאוד מלהיב, כי אנו לא רק שמים כמה מוצרים ביחד, אלא שאנו חושבים על מסעות פרסום גדולים, ואני בהחלט מאמין כי הפרסונליזציה היא רק ההתחלה. הפקת ה- Pack king, והפיכתו למוקד של מסע הפרסום כולו, זו הסיבה להתרגשות הגדולה באמת!"
 

 

ניהול התהליך הגלובלי

 

קמפיין web-to-print הפרסונלי של KitKat שהושק לאחרונה, שחברת Ultimate ביצעה עבור חברת נסטלה, מהווה דוגמא נפלאה כיצד ספקית שירותי דפוס יכולה להפוך לספקית פתרונות כוללים, תוך ביטול מספר שלבים בשרשרת האספקה, במטרה להציע ניהול פרויקט מלא למותג. בפרויקט, לקחה החברה פיקוד על התהליך כולו, מבניית הפורטל ואיסוף הנתונים מהאתר, שבו לקוחות העלו תמונות שלהם והודעות, יצירת העיצוב והדפסת עטיפות השוקולד, ועד להפקת אריזת שוקולד אישית ארוזה בקרטונים, שנשלחה ישירות מחברת Ultimate. 

 

Smartflow היא טכנולוגיה מבוססת ענן שמייעלת את זרימת העבודה בהפקה דיגיטלית, ומאפשרת למותגים לקיים אינטראקציה עם הלקוחות, על ידי שימוש מלא בהזדמנויות הטמונות בהדפסת מידע משתנה בהפקת תוויות בדפוס הדיגיטלי. אם יבקשו הלקוחות,  חברת Ultimate יכולה גם ליצור אתרי קמפיין ולטפל בכל הגרפיקה, כולל גרפיקה ותמונות 3D, אשר ניתן לשלוח כקבצים מוכנים להדפסה לכל מקום בעולם. בקמפיין של KitKat, התוכנה לא רק שניהלה את כול הנתונים, אלא גם סיפקה את בקרת שרשרת האספקה המלאה, המעקב, הדוחות וגם ניתוח מפורט לכל מוצר בודד – מידע יקר ערך לכל מותג. 

 

הקמפיין גם סימן שינוי בניהול שרשרת האספקה. מאט אוונס ציין, כי "בגלל שמותגים גדולים מייצרים בנפח כה גבוה, תיאורטית, יש להם את היכולות להפיק את האריזה בעצמם. דפוס דיגיטלי הוא מרכיב קטן מדי בשבילם לספק לוגיסטית." 

 

"זה היה הדבר שבאמת הפתיע אותי", אמר כריס טונג. "מעולם לא דמיינתי שניכנס לתחום האספקה, אבל אני חושב שנעשה את זה יותר ויותר, כי זה מה שהמותגים רוצים; הם רוצים את הפתרון המלא וזה באמת מלהיב עבורנו ".

 

כאשר שניים הופכים לשלושה

ספקית שירותי הדפסת תוויות Amberley Adhesive Labels מבריטניה, גם מהווה חלק חשוב מהשותפות. החברה הינה חדשנית בתחום התוויות הדביקות ומספקת שירותים לחברות גדולות, כמו קוקה קולה, כמו גם למותגים קטנים. החברה התקינה את מכונת הדפוס הראשונה של HP אינדיגו כבר בשנת 2003. 

 

"כאחד המאמצים הראשונים של הדפוס הדיגיטלי, חברת Amberley שמחה לעבוד לצד Ultimate ו- Kalas כשותפה בתחום התווית במיזם חדש ומלהיב זה", אמר מנכ"ל החברה, טרבור סמית. "לאחר שעבדנו על קמפיינים של דפוס דיגיטלי בתחום האריזות, כמו Share a Coke או IrnBru, ראינו את ערכה של האריזה בקמפיין שיווקי או במכירות. הוא הוסיף: "עם שלוש החברות המנוסות והמובילות בשוק, שעובדות יחד, נוכל לכסות כמעט כל דרישה בקמפיין של אריזה דיגיטלית, ולדאוג לאינטגרציה חלקה בין הפורמטים השונים. זוהי באמת הזדמנות מצוינת עבור המותגים למנף את הוצאות השיווק שלהם לרמה חדשה". 

 

" Amberleyהיא חברה שחושבת קדימה", העיר טונג. "הם מספקים תוויות למגוון רחב של מותגים שהיו מאוד רוצים לקנות גם את מה שחברות Kalas ו-Ultimate יכולות להציע להם." אוונס הוסיף, "אלה הם מותגים שונים מאלה שאיתם אנו עובדים בדרך כלל, כך שאנו משלימים זה את זה בצורה נפלאה. הדבר המצוין בזה שכולנו עושים שימוש בפורמט של HP הוא כי הקבצים זהים, ולכן אין בעיה עם עקביות בסוגים שונים של אריזות". 

 

פיתוח נישה

כאשר לחברת Kalas Packaging  החליטו להשקיע במכונת הדפוס HP Indigo 30000 הראשונה בבריטניה, מייסדי החברה, ג'ונתן פאדלי ומארק אוונס פנו לחברת Ultimate packaging בעצה כיצד לפתח שוק חדש. החברה עוסקת במוצרים לתחום הגינון, אולם הם רצו להתרחב לתחום הפקה דיגיטלית של קרטונים מתקפלים. 
לשני המייסדים היה ניסיון רב בתחום הקרטונים, אולם הבנת הערך האמיתי של הדפוס הדיגיטלי היווה עבורם אתגר חדש. לדברי אוונס, "למרות שאנו מכירים היטב את שוק הקרטונים, אנו נכנסים לעולם חדש של הזדמנויות עם מכונת הדפוס הזו, ומפתחים שוק נישה שלא היה קיים בעבר". 

 

"חברת Kalas נמצאת היום במקום שבו חברת Ultimate הייתה לפני שש שנים", אמר כריס טונג. "גם אנו היינו צריכים לפתח עסק חדש לגמרי, כאשר התקנו לראשונה את מכונת הדפוס WS6600. עבורי, החיבור של מכונת 20000 עם ה- 30000 הינו חיבור מושלם, מאחר וכמעט כל מותג רוכש גם אריזות גמישות וגם קרטונים מתקפלים. חמש שנים לאחר מכן, ואנו כבר פתחנו רבים מהמותגים האלה". 

 

"כאשר מדברים על דפוס דיגיטלי, רוב האנשים חושבים רק על היכולת להדפיס כמויות קטנות, ולא על איזה יכולות יש לך ומה אתה יכול לעשות, שזה מה שמלהיב ושונה", מסכם אוונס. 

1800-800-083
פארק המדע, קרית ויצמן, ת"ד 150, רחובות
© כל הזכויות שמורות ל- אינדיגו